Opdatering af hjemmesiden

Vi er ved at opdaterer hele hjemmesiden så den er klar til en ny FDF sæson. Så det kan rode lidt. MEN alle sæsonplaner er online og klar til brug.

Sådan mødes vi

FDF Svanninge-Faaborg

Information til medlemmer og forældre

Myndighedernes retningslinjer gør det nu igen muligt for os, at mødes i mindre grupper udendørs. Vi kan ikke lave FDF, som vi kender det. Men det gør det muligt for os at starte langsomt og forsigtigt op igen – hvor vi til at starte med tilbyder fysiske aktiviteter udendørs. På siden her finder du informationer om hvilke regler der vil være gældende for vores aktiviteter. Har du spørgsmål eller kommentarer er du altid velkommen til at kontakte din nærmeste leder eller kredslederen.

Reglerne er foreløbig gældende til d. 8. juni 2020

Vi skal laves FDF på en ny måde – så aktiviteterne vil nok være lidt anderledes end det plejer, men vi er sikker på det nok skal blive sjovt og vi vil sammen få det bedste ud af det 🙂

Antal

Vi må maksimalt samles 10 personer. Dette er inkl. lederne. Hver klasse indkalder til møder – herefter skal medlemmerne tilmelde sig mødet til deres nærmeste leder.

Møderne kan være på andre ugedage end det normalt plejer at være, men din leder vil kontakte dig for at aftale nærmere.

Væbner/Seniorvæbner/Senior: Der vil være backup med 2 ekstra ledere, så gruppen kan deles i 2 og være på 2 seperate område – så alle medlemmer har mulighed for at deltage.

Område

Alle aktiviteter foregår udendørs. Som udgangspunkt på vores grund ved kredshuset. Vores backup område vil være legepladsen ved siden af kredshuset eller fodboldbanen der er ved skolen – hvor der er masser af plads.

Afstand

Alle skal holde 2 meters afstand til andre.

Hvis der opstår en situation hvor en af os kommer til skade, tager vi selvfølgelig hånd om situationen og agere som vi normalt ville gøre det – det håber vi på forståelse for.

Ankomst / afhentning

Vi anbefaler at ankomme så tæt på starttidspunktet som muligt – ca. 5 min før.

Forældre skal blive i bilen når de aflevere og afhenter.

Medlemmer der kommer på cykel, skal sørge for at sætte cyklerne med god afstand til hinanden. Cykler kan parkeres i indkørslen til kredshuset.

Det skal du have med til mødet

Som udgangspunkt vil du skulle have alt med som vi skal bruge på mødet – da vi ikke kan bruge nogle ting fælles.

Vi anbefaler derfor du har følgende med:

  • Din FDF skjorte
  • Gode sko – der kan tåle vi løber og leger udendørs
  • Godt tøj der passer til vejret
  • En flaske med vand (da vi ikke kan tage noget i kredshuset)
  • Din mobiltelefon

Derudover kan din leder bede dig medbringe andre små ting som skal bruges på mødet – det kan være papir, blyant osv.

Nye medlemmer

Vi vil meget gerne have nye medlemmer – og alle er velkommen hos os.

Normalt vil vi sige, at du bare kan møde op til et af vores møder – men i øjeblikket er det lidt mere bøvlet, mest fordi vi skal prøve at holde afstand og fordi vi ikke må være så mange samlet på samme sted.

Men vi vil stadig gerne have nye medlemmer – så lige nu skal vi bede dig kontakte vores kredsleder Mads på tlf. 20 87 91 39 – hvis du kunne tænke dig, at prøve at være med til en møde aften. Så finder vi sammen en mulighed så det kan lade sig gøre 🙂

Håndhygiejne

Der vil til alle møder være sat sprit samt engangshandsker frem, som man kan bruge.

Sygdom / Symptoner / Risikogruppe

Er du syg, uanset om det er med symponer på coronavirus e.lign så vil vi gerne have du bliver hjemme. Vi vil rigtig gerne se dig, men der er ingen grund til at løbe nogen risiko i øjeblikket. Og er man syg, bliver man hjemme til man er rask.

Bliver man dårlig under et af vores møder eller opstår der symtoner – vil det enkelte medlem eller leder bliver sendt hjem.

Er du i risikogruppen hvor det ikke er smart at blive syg – lader vi det være op til det enkelte medlem/forældre at vurdere om det er smart at komme til FDF lige nu. I ved bedst selv hvad der er bedst for jer.

Kredshuset

Kredshuset vil under mødet være låst – det er ikke muligt for medlemmer at komme derind (dette gælder dog ikke toilet – se information om toilet nedenfor)

Toiletbesøg under møde

Vi anbefaler du sørger for at gå på toilet derhjemme inden du kommer til FDF. Skal du på toilet under FDF mødet vil der være adgang til toilet i kredshuset.

Medlemmer må bruge toilettet til højre når man kommer ind.

Lederne må bruge toilettet til venstre når man kommer ind.

Toiletter vil blive rengjort før mødet startet – medlemmer der er væbner/seniorvæbner/senior skal rengøre toilet efter brug. Puslinge/tumlinge/pilte – her vil lederen rengøre toilet efter brug.

Alle toiletter vil desuden blive rengjort efter hvert møde.

Aktiviteter

Alle vores møder vil foregå udendørs – så husk at tage tøj på efter hvordan vejret er. Din leder vil kontakte dig med mere information om hvad der skal foregå på møderne.