Medlemsservice

FDF Svanninge-Faaborg

Praktiske informationer om Medlemsservice

Hej

Siden du er på nu er lavet til medlemmer, forældre og personer som er oprettet som værge til et eller flere af vores medlemmer. Siden omhandler hjælp og info om vores nye medlemsystem “Medlemsservice”, som vi har taget i brug i efteråret 2022.

Siden er tænkt som en hjælp til Jer – så i bedre kan bruge Medlemsservice 🙂

Med venlig hilsen
Henrik og Mads, kredsledelsen

Vejledninger til Medlemsservice

Vi har forsøgt at gøre det let for jer. Og har derfor lavet en lile FAQ, som du finder herunder. Her skulle du gerne få svar på de fleste spørgsmål, men skriv endelig til os hvis der er noget der driller.

Hvad er Medlemsservice

Medlemsservice er FDFs online medlemssystem.

Nye medlemmer meldes ind via online indmeldelse i Medlemsservice. Alle oplysninger om barnet og forældre (og andre pårørende) opbevares her.

I Medlemsservice kan du som forældre og/eller FDFer logge ind og se alle de data som kredsen har registreret om jer og foretage forskellige ændringer i din og dit barns medlemsprofiler. Husk at opdatere Medlemsservice ved adresseskift, nyt telefonnummer osv.

Vi bruger også Medlemsservice til kontingenbetalinger og arrangementstilmeldinger.

Hvordan finder jeg Medlemsservice?

Når dit barn eller du selv er blevet meldt ind hos FDF, så kan du logge ind i Medlemsservice.

På hjemmesiden medlem.fdf.dk kan du logge ind på Medlemsservice. Klik på log ind øverst til højre i den blå bjælke.

Hvem skal logge ind?

Når et barn meldes ind hos FDF, så beder vi om oplysninger på barnet selv samt på pårørende. Der oprettes en medlemsprofil på alle personer også selvom det kun er barnet, der meldes ind i kredsen.

Du skal som forældre altid logge ind med dit eget login – ikke barnets. Længere nede på siden vil du se, at du har adgang til både dine egne og dit barns oplysninger fra din profil.

Hvis dit barn er stort nok til fx. selv at tilmelde sig weekendture, så er det naturligvis velkommen til at gøre det fra sin egen profil.

Hvordan logger jeg ind?

Du skal trykke på log ind i øverste højre hjørne. Nu kan du logge ind med din mail eller dit medlemsnummer som brugernavn skrevet i feltet E-mail og med din adgangskode.

Hvordan logger jeg ind første gang?

Er du helt ny i Medlemsservice, skal du klikke på boksen med titlen Første login. Tryk på knappen Nulstil adgangskode og indsæt den mail, som du har oplyst til kredsen (den samme som du tidligere har modtaget kontingentopkrævning på), og tryk Bekræft. Herefter modtager du en mail med et link til nulstilling af adgangskoden.

Hvad hvis jeg har glemt min adgangskode?

Har du glemt din adgangskode, så tryk på Nulstil adgangskode. Udfyld feltet med din e-mail og tryk Bekræft. Herefter modtager du en mail med link til nulstilling af adgangskoden.

Opret ny adgangskode:

Uanset om du skal logge på første gang eller blot har bedt om at få nulstillet dit kodeord, så modtager du en mail med et link, der føre dig til denne side.

Her skal du indtaste en (ny) adgangskode, og gentage den i feltet nedenunder. Adgangskoden skal bestå af min. 8 karakterer, store og små bogstaver, min. 1 specialtegn og min. 1 tal. Denne kode skal du huske, da den giver adgang til Medlemsservice fremover.

Klik derefter på knappen Gem adgangskode. Nu kommer du ind på din profil.

Hvordan logger jeg ud?

Når du har brug for at logge ud, så klik på knappen Log ud i øverste højre hjørne af siden.

Min side

Når du er logget ind, kan du vælge hvilken person, som du ønsker at se oplysninger omkring. Denne startside er også kaldet Min side.

Har du brug for at vende tilbage til denne side, så klik på Min side oppe i øverste højre hjørne.

Rediger profil

Når du trykker på enten dit eget eller dit barns navn har du adgang til alle dine/dit barns oplysninger. Du kan ændre stam-oplysninger som email, telefonnummer og adresse ved at klikke på knappen Redigér profil: Hvis dit barn ikke har sin egen mobiltelefon eller sin egen e-mailadresse, så skal disse felter være tomme på dit barns profil. Din kontaktoplysninger skal stå på din profil – ikke barnets!

Du gemmer ved at trykke på knappen Gem i bunden af siden.

 

Se eller redigér dine enheds-oplysninger

Under din/dit barns stam-data kan du finde din/dit barns profil i enheden (kredsen). Tryk på kredsnavnet, der står under Vis/redigér profil.

Særlig om "specielle" hensyn/særlig forhold

I dette felt kan du tilføje allergier eller særlige forhold, som gør, at der skal tages hensyn ved fx. madlavning. Det akn være hvis du/dit barn af religiøse årsager ikke spiser svinekød eller hvis du/dit barn er vegetar. Det er også her, du kan notere om dit barn tager medicin, har et handicap eller andet, som er væsenligt for lederne at vide. For at kunne redigere i dette felt skal du klikke Ja til Accept til behandling af helbredsoplysninger. På den måde står en leder aldrig i en situation, hvor han/hun kan se, at et barn er vegetar, men han/hun ikke må fortælle det til dem der skal lave maden.

Husk at trykke på Gem i bunden af siden, når du er færdig med at redigere.

Kontakt enheden, hvis du har ændringer

Du har mulighed for at se alle registrerede oplysninger om dig/dit barn. Det er ikke alle oplysninger du selv kan rette – hvis du ikke har mulighed for at rette i felterne skal du kontakte os på info@fdfsvanningefaaborg.dk eller dit barns leder.

Kontingent

Fra 1. januar 2023 vil alt kontingent blive opkrævet via Medlemsservice. Man vil blive opkrævet som normalt hvert kvartal.

Begrebet betaler

En betaler er den person, der betaler kontingent for barnet. Det kan være en pårørende, medlemmet selv eller ingen betaler.

Hvis en pårørende står som betaler, så er der mulighed for at registrere et betalingskort til automatisk betaling.

Hvis medlemmet selv står som betaler, så sendes opkrævningen ikke til pårørende. Dette skal derfor kun vælges hvis han/hun selv er stor nok til at betale, har et betalingskort og har sin egen mailadresse registreret i Medlemsservice.

Ved “ingen betaler” sendes kontingentopkrævningen til både medlemmet selv (hvis han/hun har sin egen mailadresse) og alle pårørende, der står som “primær kontakt”

Skift betaler

Som forældre har du mulighed for at ændre, hvem der skal betale kontingent for barnet. Gå til barnets profil via Min side og tryk på Skift betaler i boksen Økonomi.

Her kan du vælge mellem medlemmet selv, alle pårørende og ingen betaler. Hvis der vælges ingen betaler, så er der ikke mulighed for at tilmelde et betalingskort. Du skal kun vælge barnet selv, hvis han/hun er gammel nok til  selv at betale med kort og har sin egen mailadresse i Medlemsservice.

Hvis den samme forældre står som betaler for flere medlemmer (søskende), så opkræves der én samlet betaling.

Hvis i ønsker at benytte automatisk kortbetalings, så skal der være registreret et betalingskort på den person, der står som betaler.

Registrer betalingskort

Du kan registrere et betalingskort, så kontingentbetalinger bliver automatisk. Betalingskortet skal tilknyttes den profil, der ejer kortet. Så husk at være logget ind på som dig selv (forældre) og vælge dit eget navn på listen, når du tilføjer betalingskort.

Tryk på knappen Tilmeld betalingskort under feltet Økonomi.

Godkend betalingsbetingelserne og tryk på Registrér kort.

Indtast kortoplysningerne og tryk på Opret abonnement.

Følg instruktionerne på skærmen i forhold til 2-faktor-godkendelse. Der bliver reserveret et beløb på dit kort for at verificere, at kortet virker. Dette beløb hæves ikke. Vent indtil du får en bekræftelse frem på skærmen.

Dit registrerede kort bruges kun til kontingentbetalinger. Hverken du eller kredsen har mulighed for at benytte den automatiske registrering til fx. arrangementer.

Ændre tilmeldt betalingskort

Hvis du skal skifte betalingskort eks. ved udskiftning eller bortkomst, så logger du ind på din profil som ved tilmeld af betalingskort.

Her kan du klikke på Skift aftale og du bliver guidet igennem tilmelding af andet betalingskort. Er der kontingentfakturaer, der venter på at blive betalt vil beløbet blive hævet følgende nat og betalingen gennemføres.

Afmelde betalingskort

Hvis du ønsker at afmelde et tilmeldt betalingskort, logger du ind på din profil og klikker på Afmeld aftale.

Vær opmærksom på at eventuelle fakturaer skal betales manuelt.

Afmelding af betalingskort gælder ikke som en udmeldelse!

Arrangementer

Under Arrangementer kan du se dine tilmeldinger til tidligere og fremtidige arrangementer.

Tilmelding til arrangementer

Når du tilmelder dit barn til et arrangement, så skal du følge et link til arrangementet. Dette link står på indbydelsen eller på vores facebookside under arrangementet. Du kan også logge ind i Medlemsservice og trykke på Arrangementer i dne øverste blå bjælke. Her kan du se alle kredsens åbne tilmeldinger.

Hvis kredsen har beslutet, at man skal logge ind for at kunne tilmelde sig, så kommer du til login-siden og herefter direkte til arrangementstilmeldingen. Husk, at det er den, der sidder bag skærmen, der skal logge ind. Du har som forældre fuld mulighed for at tilmelde dine børn til arrangementer med dit eget login.

På tilmeldingssiden kan du se:

  • Navnet på arrangementet
  • Perioden
  • Lokation
  • Hvem det er for, hvis det er for bestemte klasser (enheder)
  • Beskrivelse af arrangementet
  • Grundpris
  • Antal pladsen og
  • Antal ledige pladser

Er der oprettet spørgsmål vil du også kunne se disse og besvare dem.

Skriv navnet på den, der skal tilmeldes og besvar eventuelle spørgsmål.

Klik på knappen Fortsæt neders på siden.

På næste side kan du gennemse og bekræfte tilmeldingen. Og har du flere (fx. søskende) der skal tilmeldes samme arrangement kan du gøre dette ved at klikke på Tilmeld flere deltagere.

Er du logget på, vil Ansvarlig for tilmeldingen være udfyldt med dine data.

Betalingsmodulet dungere som på enhver anden webshop. I bunden af skærmbilledet vil du kunne se betalingsoplysninger. Marker Jeg accepterer betalingsbetingelserne og klik på Betal.

Selvom tilmelderen har registeret sit kort tidligere vil dette ikke blive brugt, registrering af betalingskort gælder kun til kontingent (iflg. Nets regler)

Det er vigtigt, at du gennemfører betalingen og bliver på siden indtil du kommer tilbage til Medlemsservice og ser en kvittering.

Du kan se kommende arrangementer, som dit barn er tilmeldt på dit barns stamkort.

Indmeld et barn, Medlemskaber og Funktioner

Inde på din profilside kan du blandt andet indmelde et barn (søskende), du kna se dine medlemsskaber og funktioner.

Udmeldelse

Du kan anmode om udmeldelse gennem Min Side, ved at klikke på dit barns navn og herefter den røde knap Afslut medlemsskab.

Anmodningen går igennem, når en leder fra kredsen godkender denne.